Random Posts

Header Ads

"Saya Tak Boleh Tahan Lagi.." Ini Nukilan Sayu Terakhir Thaqif Sebelum Meninggal Dunia

loading...


Kisah sedih kematian tragis kanak-kanak 11 tahun yang merupakan pelajar tahfiz iaitu Thaqif menjadi bualan hangat di serata Malaysia.

Kanak-kanak malang ini dikatakan di rotan oleh pembantu warden sebelum tkakinya terpaksa menjalani pembedahan kerana dijangkiti kuman.

Ketika di rawat di gospital, Thaqif akhirnya menghembuskan nafas terakhir dan disahkan meninggal dunia sterusnya membangkitkan kemarahan orang ramai.

Namun ada kisah sayu yang tidak diketahui ramai apabila sebenarnya, Thaqif ada menulis nukilan sedih kisah hidupnya di diari.

Ini tulisan terakhir dari Thaqif yang amat sayu:

"Hari ni, hari Isnin, saya rasa di mtaj ni tak seronok sangat. Besok hari selasa, saya dah 42 hari besok saya nak call mak saya. 

"Saya nak cakap nak pindah kerana semalam saya kena tumbuk. Tanpa sebab. 

"Dia suruh saya basuh talam tapi bukan ten saya. Pastu dia paksa-paksa saya. Pastu saya basuh cawan selepas saya basuh cawan saya nak letak cawan. Pastu dia terus tumbuk saya di punggung

"saya tak boleh tahan lagi lah.

"Ya Allah bukakanlah hati mak bapa ku dan ustaz afdol dan sheikh Fahmi. Harap-harap mereka semua mengizinkan saya pindah besok, wahai yang maha penyatun dan mengetahui keadaan makhluknya. 


"Ya Allah tolonglah bukakanlah hati bapa ku dan ustaz afdol dan sheikh fahmi untuk mengizinkan aku pindah besok tolong makbulkan doaku Ya Allah. Amin." 

Ini nukilan itu:


Selain itu, bapa Thaqif juga ada mendedahkan satu nukilan dari Thaqif di selitkan di kitab peribadi miliknya.

Ini tulis Thaqif:

Memang sedih betul kisah adik Thaqif ini. Diharapkan kes ini disiasat dan jika didapati bersalah semoga balasan yang setimpal dikenakan.

............................

The passing of Thaqif allegedly abused boy from a top Tahfiz school is being mourned by Malaysians since yesterday.

Thaqif, 11 years-old, underwent both amputation of the legs after infection of virus that cause his leg become black and dead.

Then he was scheduled to have his right arm amputated yesterday morning after the infection spread, but his tragic experience ended when he passed away on Friday. 

The unlucky boy had sustained serious injuries on his legs as he was being allegedly abused by an assistant warden in the religious school.

The school he attended is in Kota Tinggi, Johor. 

The 29-year-old assistant warden had reportedly whipped Thaqif and 14 other students using a rubber pipe hose as punishment.

The warden has been remanded until Saturday, while Thafiq's remains were laid to rest this morning, 27 April. 

According to media reports, the police have classified the case as murder.

today, a writing by Thaqif went viral.

This is his note:

"Today is a Monday, I don't think this MTAJ (Madrasah Tahfiz Al-Jauhar) is fun. Tomorrow is a Tuesday, and I would have been here for 42 days. Tomorrow, I want to call my mother. I want to tell her that I want to move away because yesterday I was punched. For no reason.

He told me to wash the tray but it wasn't my turn, but he kept forcing me to. I washed my cup. After I washed my cup and wanted to put it down, he punched my bum.

I can't stand it anymore. O Allah, please open my parents', Ustaz Afdol's, and Sheikh Fahmi's hearts. Hopefully, they will allow me to leave tomorrow. O You, who are Most Forgiving and All-Knowing One.

O Allah, please open my parents', Ustaz Afdol's and Sheikh Fahmi's hearts to allow my transfer tomorrow. Please grant me my wish, O Allah. Amin."


Thaqif's father, Mohd Gaddafi Mat Karim, also found pieces of notes that were pasted on the boy's personal al-Quran

"I want to become a Huffaz in two years. I am sure that I can. You can do it, Thaqif," 

It is believed that these notes were written when he just registered to study at the religious school last January.

Source: Says
loading...
"Saya Tak Boleh Tahan Lagi.." Ini Nukilan Sayu Terakhir Thaqif Sebelum Meninggal Dunia "Saya Tak Boleh Tahan Lagi.." Ini Nukilan Sayu Terakhir Thaqif Sebelum Meninggal Dunia Reviewed by Hi Viral on 9:13 PG Rating: 5

Tiada ulasan