Random Posts

Header Ads

'Saya yang gemuk, orang lain panas pungkoq dah kenapa?' - Dikecam netizen kerana tweet 'Gemuk'

loading...

KUALA LUMPUR - Gara-gara memuat naik gambar dengan kapsyen 'Aduh gemuk' dan emoticon muka menangis, seorang gadis dikecam dengan teruk oleh netizen. 

Gadis bernama Safiya Ezzati, memuat naik tweet berkenaan pada 1 April lalu dan tidak menyangka ia akan mengundang kecaman netizen sehingga ada segelintir netizen yang bertindak melampaui batasan. 






Ekoran itu, Safiya tampil beri penjelasan berikut: 

"Ingat saya cakap saya gemuk sebab gedik-gedik ke? Berat saya memang naik 13kg dari yang sebelum ini. Faham tak sekarang yang saya tengah kecewa dengan diri sendiri? 

"Sekarang ini, saya yang gemuk, orang lain yang 'panas pungkoq' dah kenapa? Saya kata pada diri saya sendiri pun orang lain yang 'menggelupuq' lebih macam tenuk kena tembak. 


"Saya tak kisah orang cakap saya gemuk sebab saya memang gemuk. Tapi kalau dah maki hamun, ini melampau lah. Saya ada kacau orang ke? 

"Sebenarnya saya post gambar menyesal makan banyak sampai gemuk. Tapi tak tahu pula orang lain nampak saya kurus. Saya cakap saya gemuk, mereka marah. Saya peliklah. Orang lain nampak aku macam kurus ka weh?" tweetnya. 

Walaupun begitu, ada segelintir netizen yang memberi kata-kata semangat kepadanya biarpun tidak pernah kenal sebelum ini. 
loading...
'Saya yang gemuk, orang lain panas pungkoq dah kenapa?' - Dikecam netizen kerana tweet 'Gemuk' 'Saya yang gemuk, orang lain panas pungkoq dah kenapa?' - Dikecam netizen kerana tweet 'Gemuk' Reviewed by Hi Viral on 9:45 PG Rating: 5

Tiada ulasan